פרשת חיי שרה בחירות רבותי בחירות – הבחירה השלישית, בחירת האישה הרב יעקב דרעי תשע"ט



עוד מערכת בחירות לרשויות המקומיות מאחורינו. אחד הדברים מחממי הלב מבחינתי לחות ואני מאמין מבחינת רבים בישוב, הוא ה"קול הקורא" שפורסם ברחבי הישוב ובבתי הכנסת, קול קורא לכל ראשי הרשימות המתמודדות בגן יבנה לקיים מערכת בחירות נטולת לשון הרע והכפשות והוצאת שם רע, ולהתמקד בהתמודדות הבריאה בהצגת הטוב שבי ולא בהמצאת השלילה על הזולת. עצם החתימה של כל ראשי הרשימות על קול הקורא, דבר שהוא חידוש לדעתי ברשויות. ישנו ישוב בצפון בסדר גודל של ישובינו ששם הדברים כל כך הפוכים בה כל המערכה היתה על ידי הצגת הצד האחר במלא כיעורו ובשימוש באלימות ודרכי רמיה כאילו שלא התבגרנו ולא עברו כבר 70 שנות חיים במדינה.  אז ברוך ה' זכינו אשרינו.
איך בוחרים אישה
בפרשת השבוע היא פרשת הבחירה השלישית בתורה. בחירת האישה הראויה ליצחק. הבחירות הקודמות היו בחירת הבל והעדפתו על פני קין. והבחירה השניה בחירת המקום בין לוט ואברהם, לוט בוחר בסדום. אליעזר בפרשתינו עומד בפני משימה קשה. עליו לבחור בין נשים רבות בחרן, את האישה האחת הראויה והמתאימה ליצחק ולצורך כך משתמש אליעזר בכלים העומדים לרשותו והם א. ברכת אברהם להצלחתו.  ב. תפילה לה' שיצליח.  ג. כלים מעשיים והם ידיעת המידות הבסיסיות הראויות לאישה אשת חיל והמידה העיקרית היא מידת החסד.  עם "ארגז הכלים" הזה אליעזר יוצא למשימה וברוך ה' מצליח מעל ומעבר למשוער.
כך בוחרים בחיים
אולי מיתוך דרכו זו של אליעזר ניתן ללמוד מהו ארגז הכלים לאדם בבואו לבחור בחייו בין אפשרויות רבות ומגוונות במגוון תחומי החיים במהלך חייו. בבחירת מקצוע לחיים, בבחירת מקום מגורים, בבחירות בין מועמדים ובין רשימות לכנסת או לרשויות המקומיות וכמובן בבחירת אישה לחיים ועוד. לא להסתמך אף פעם רק על הידע והשיקולים שלך, לא בושה לומר נכון אני חכם, למדתי ויש לי רקע וכו.. אבל עדיין צריך ברכה, לך לצדיק ובקש ברכה ועצה להצלחה ועדיין גם זה לא מספיק תמיד טוב וראוי לשאת תפילה לפני בורא עולם להצלחה שתהיה בחירה טובה. זהו החוט המשולש שעליו נאמר "והחוט המשולש לא במהרה ינתק" הידע והיכולת האישית ובנוסף ברכת צדיק והשלישי תפילה לבורא עולם מזכים בבחירה נכונה טובה וראויה.
בהצלחה
אליעזר הצליח בשליחותו מעל ומעבר וזכה מיד באישה הראשונה שפגש למצא את הזיווג הראוי ליצחק. לא נדרשו תקופת "יציאה" ארוכה כדי להכיר וגם לא הרבה "דייטים" ולא אכזבות רבות בדרך אל האושר, כשאדם מבין שהוא עושה את ההשתדלות הנדרשת ומפיל את השאר באמונה רבה לבורא עולם לקב"ה שהוא מזווג זיווגים כפי שאמרו חז"ל  מאז שברא הקב"ה את העולם הוא מזווג זיווגים. 
נאחל לתושבי גן יבנה ושאר ישובי הסביבה שנציגיהם שנבחרו יהיו ראויים לאמון שקבלו וישרתו את הציבור באמונה אמן


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אגרת הקודש בתניא - פרק יא' - להשכילך בינה פירוש נפלא למשנה "בטל רצונך מפני רצונו"

פרשת עקב - הדתה – למה יש המפחדים כל כך מחינוך לזיקה וקשר למסורת ישראל

פרשת פנחס מי אמר שהיהדות נגד הפמיניזם?