פרשת פנחס מי אמר שהיהדות נגד הפמיניזם?


דוקא בתורה למדים מהו השיוויון האמיתי בין המינים
היום בחברה הכללית ולפחות בתקשורת, שולטת תפישת העולם של הפמיניזם הרדיקלי אותה תפישה מעוותת אשר בשם השוויון כביכול ודרישת טובתה של האישה והשוויון לגבר כביכול הורסים כל חלקה טובה וברוך ה' לאחרונה פועלת עמותת נשים (בעיקר) "שוברות שוויון" שמה ובה חברות מהמגזר הדתי והחרדי וגם הלא דתי. קול שפוי נשי אחר האומר שאישה היא אישה ואישה לא רוצה שיהפכו אותה לגבר וכן הן מכירות בכך שהגבר והאישה בנויים אחרת ומתאימים לדברים שונים ולכן ההתעקשות דווקא להכניס את האישה כחיילת לבטן הטנק כלוחמת כדוגמא מי שנגד זה אינו בהכרח ובכלל לא מי שנגד שוויון הזדמנויות ומי שדוגלות בכך אינן עושות טוב לאישה אלא להיפך הורסות את התשתית הטבעית של הבריאה והשוני המבורך בין המינים.
תנועת חמש הבנות, בלי עין הרע
בפרשתנו אנו נחשפים לדמותן המיוחדת של 5 בנות, בנות צלפחד מחלה נעה חגלה מלכה ותרצה. הן באות לפני משה בטענה ל"שיוויון זכויות" וכך הן אומרות למשה " אָבִינוּ מֵת בַּמִּדְבָּר וְהוּא לֹא הָיָה בְּתוֹךְ הָעֵדָה הַנּוֹעָדִים עַל ה' בַּעֲדַת קֹרַח כִּי בְחֶטְאוֹ מֵת וּבָנִים לֹא הָיוּ לוֹ." אנחנו משפחה בת חמש בנות ואבא שלנו מת במדבר וכיון שעכשיו עומדים לחלק את הנחלות בארץ ישראל לשבטים ומשפחות ועל פי ההלכה הידועה רק בנים מקבלים נחלה ואנו הרי רק בנות ולכן הן טוענות "לָמָּה יִגָּרַע שֵׁם אָבִינוּ מִתּוֹךְ מִשְׁפַּחְתּוֹ כִּי אֵין לוֹ בֵּן תְּנָה לָּנוּ אֲחֻזָּה בְּתוֹךְ אֲחֵי אָבִינוּ." אנחנו מבקשות אחוזת נחלה בארץ ישראל. משה אכן לא ידע מה להשיב להן ולכן ביקש מהן להמתין עד שישאל את ה' ואכן " וַיַּקְרֵב מֹשֶׁה אֶת מִשְׁפָּטָן לִפְנֵי ה" ותשובת ה' לא איחרת לבא ואכן אומר ה' למשה "כן בְּנוֹת צְלָפְחָד דֹּבְרֹת נָתֹן תיתן לָהֶם אֲחֻזַּת נַחֲלָה בְּתוֹךְ אֲחֵי אֲבִיהֶם וְהַעֲבַרְתָּ אֶת נַחֲלַת אֲבִיהֶן לָהֶן." כלומר הקב"ה מקבל את טענתן של בנות צלפחד ומצווה על משה לתת להן את חלקן ונחלתן בארץ ישראל כמו הגברים.
הפמיניזם היהודי במיטבו
לכאורה בנות צלפחד מייצגות את הפמיניזם הנשי הן דורשות שוויון בין הנשים לגברים ?. במבט מעמיק ניתן ללמוד מבנות צלפחד את הדרך הנכונה לחיים השוויוניים באמת בהם כל מין מודע למקומו ערכו ותפקידו ומשולב במערכת החיים הכללית בשילוב הנכון המתאים לאופיו ותכונותיו. א. "ותקרבנה בנות צלפחד – ותעמודנה לפני משה ולפני אלעזר והנשיאים וכל העדה". בנות צלפחד אל ההנהגה הנבחרת בעם מיתוך יראת כבוד .
ב. הן לא דואגות או חושבות על מעמדן או מצד פגיעה בערכן כנשים אלא בפנייתן למשה הן אומרות "למה יגרע שם אבינו מתוך משפחתו כי אין לו בן", כלומר אין בבקשתן או בטענתן דרישה להשתוות לגברים אלא רק מצד החשש מגרעון משפחת צלפחד בעקבות כך שאין לו בנים וגם לא נחלה ומיתוך כך הן מבקשות נחלה.
כן, בנות צלפחד דוברות
בנות צלפחד זוכות לא רק להצדקת טענתן וזכייה בנחלה אלא אף זוכות לפרשה שלמה בתורה על שמן וגם חידוש הלכה שבכח הרצון העז שלהן ואהבת ארץ ישראל זכו שהלכה זו התחדשה על ידן שכל מי שיש לו רק בנות מקבלות הבנות את נחלתו אלא שעליהן להתחתן רק עם אנשי השבט שלהן כדי שלא יעברו נחלות משבט לשבט. דרישה לשוויון מדומה בין גברים לנשים לא תביא ברכה וריווח לנשים אלא להיפך יועמק הפער. רק הכרה אמתית שבטבע הבריאה בטבעם השונה של הגברים והנשים וההכרה שישנה מטרה שההגעה אליה היא בשילוב הכוחות באיזון הנכון בין המינים הוא שיביא באמת את הסיפוק האמתי ולא התעלות של מין אחד על חברו אלא הכרה בזכויות של כל מין במידה שווה בהגעה אל המטרה המשותפת חיים יהודיים אמתיים משותפים בהם הכבוד והערכת הזולת הם אבני היסוד בה. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אגרת הקודש בתניא - פרק יא' - להשכילך בינה פירוש נפלא למשנה "בטל רצונך מפני רצונו"

פרשת עקב - הדתה – למה יש המפחדים כל כך מחינוך לזיקה וקשר למסורת ישראל

פרשת וירא ברית המילה באר שבע – לא מה שחשבתם הרב יעקב דרעי תשע"ט