פרשת שלח טרור העפיפונים שנת תשע"ח


"ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם"
לאחרונה השיח בתקשורת אודות העפיפונים הנשלחים ממחבלי עזה הוא שאין באמת פתרון הרמטי לתופעה וצריך לתת לה לשקוע ולחלוף מעצמה. גם צה"ל מודה שבעצם אין לו פתרונות למפגע החדש הזה עד כדי כך שמסתבר לכאורה שארגון החמס כנראה מבין שלא צריך אמצעים מתקדמים כדי לשבור את ישראל אלא אולי דווקא אמצעים פרימיטיביים שכנגדם אין בישראל מענה ואמנם אין איום אסטרטגי על ישראל מהעפיפונים אך בהחלט מטרד ונזקים בעיקר לחקלאים ולטבע, יש ויש.
אל תרגיש גמד, כי בכך תתן סיבה לאויבך לדרוך עליך
אחד הפסוקים המטרידים בפרשת המרגלים היא דבריהם של המרגלים לעם ישראל לאחר שחזרו משליחותם בארץ הוא "ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם". המרגלים פגשו בארץ ענקים, ושמעו אותם אומרים זה לזה חגבים יש בכרמים כאנשים. הם פחדו מאוד והרגישו עצמם כמו חגבים ונמלים לעומת הענקים האלה. וחז"ל מלמדים אותנו שזהו אחד החסרונות הגדולים של המרגלים שלא התעלו מעל הממדים והאיומים החיצוניים ושכחו שמי שמוביל את עם ישראל לארץ ומבטיח את הצלחתם וניצחונם הוא הקב"ה בכבודו ובעצמו ובמילים אחרות כשאתה מרגיש כחגב לפני האויב שלך אל תצפה שהוא יעשה ממך ענק. יהודי הוא אולי גמד בממדים הגופניים החיצוניים אבל הוא ענק שבענקים בעוצמות ובכוחות הרוחניים שהם הם הקובעים את המציאות והכוחות בעולם. גם עם ישראל הוא הקטן בין האומות מבחינה מספרית העוצמות הרוחניות והיכולות בכל מה שמעבר לחיצוניות הן גדולות ועצומות. 
אל תהיה עפיפון
העפיפון הוא כינוי למשהו שעף ברוח ממקום למקום, עפיפון הוא גם כינוי לאדם שאיבד במשהו את החיבור למציאות והוא מרחף לו אי שם בעולם הדמיוני שלו. העפיפון חייב אדם שיחזיק בחוט מלמטה ויטיס אותו ויכווין אותו. החמס וארגוני המחבלים למיניהם, הם בסך הכל חגבים כמו העפיפונים מה זה עפיפון לעומת חמקן או f16  מיהו אותו איש חמס לעומת יהודי אחד בעל נשמה אלוקית וכך עלינו להתייחס למחבלי החמס ושולחיהם כחגבים מעופפים תרתי משמע שאיבדו מזמן את הקשר למציאות האמתית וחיים את רגעיהם האחרונים בעולם דמיוני מנותק מכל מציאות הגיונית אפשרית.
עלה נעלה וירשנו אותה כי יכול נוכל לה
הדרך להילחם בעפיפונים אינה באמצעים טכנולוגיים אלא לראות את שורש העניין ולמגר אותו מהשורש, הבעיה אינה העפיפונים או הפצמ"רים אלא הרוע ושנאת ישראל ללא טעם וסיבה ולכן עלינו ללכת בדרכו של כלב בן יפונה שהיסה את העם ואמר "טובה הארץ מאוד מאוד" "ועלה נעלה וירשנו אותה כי יכול נוכל לה". שורש הרע לא יעקר אם לא נעקור אותו. אומרים לנו המומחים שאם נמגר את החמס, יקום שלטון אחר שאולי יהיה גרוע יותר ומצד שני לשלוט על מיליון פלשתינים או יותר, לא בא בחשבון, אז ראשית את הרע ממגרים בלי קשר מי יקום במקומו, ואם יהיה צורך נמגר גם את מי שיקום במקום החמס. את הרוע קודם ממגרים בלי חשבונות ובל נשכח לרגע את ריבונו של עולם שמוביל ושומר על עם ישראל. אז אנחנו נעשה את המוטל עלינו וה' יעזור מעל. 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אגרת הקודש בתניא - פרק יא' - להשכילך בינה פירוש נפלא למשנה "בטל רצונך מפני רצונו"

פרשת עקב - הדתה – למה יש המפחדים כל כך מחינוך לזיקה וקשר למסורת ישראל

פרשת וירא ברית המילה באר שבע – לא מה שחשבתם הרב יעקב דרעי תשע"ט