פרשת שופטים - חוק הלאום חלק שני - דין גר תושב האם חל על ערביי ישראל


פרשת שופטים    
חוק הלאום – חלק שני
האם לבני המיעוטים החיים בארצנו כיום יש דין גר תושב?
רבים מהמתנגדים לחוק הלאום ולחוקים אחרים שיש בהם לכאורה הפליה או חשש גזענות להבנתם כלפי מיעוטים בארצנו, משתמשים ומצטטים את הפסוקים מהתורה והתנ"ך שמהם משתמע לכאורה שהערבים הדרוזים ובני המיעוטים האחרים הינם שווי זכויות בארץ, כמו הפסוק "גר ותושב וחי עימך" אז אם כבר מצטטים פסוקים, ראוי להתבונן בהם ולהבין את משמעות המושגים והביטויים בהם משתמשים.
מהו גר תושב ?
גר תושב על פי התורה הוא כינוי לגוי המבקש להתגורר בארץ ישראל, על מנת לקבלו עליו לקבל על עצמו לקיים 7 מצוות בני נח שהם :  א. אבר מן החי, ב. "ברכת ה'", כלומר האיסור לקלל את ה',  ג. גזל   ד. דינים, כלומר החובה להקים מערכת של חוק וסדר . ה. עבודה זרה. ו. גילוי עריות. ז. שפיכות דמים.
אדם זה צריכים לאפשר לו לגור עימנו ועליו נאמר "גר ותושב וחי עימך" (ויקרא כה' לה') . ואז אסור להונות אותו וצריך להצילו מיד עושקו ואם ברח מאדוניו הגוי עלינו להצילו ועוד...

שתי שאלות נשאלות בהקשר זה :
 1. האם לבני המיעוטים החיים בתוכנו יש דין גר תושב  2. האם בכלל דין גר תושב נוהג בימינו. לדעת הרבה פוסקים אין דין גר תושב נוהג אלא בזמן שנוהג דין יובל, ובימינו לצערנו עדיין לא נוהג דין יובל, ולכן גם אם לבני המיעוטים יש דין גר תושב דהיינו שקיבלו על עצמם לקיים 7 מצוות בני נח וקיבלו גם לא לעבוד עבודה זרה, הרי שאין דין גר תושב נוהג בגלל שאין היובל נוהג. רבים מבני המיעוטים החיים בארץ היום חיים כאן הרבה לפני שעם ישראל שב לארצו והם כבר חיים כאן, לכן הדיון לא נסוב כלל מדין גר תושב כלל והשימוש בפסוקים הוא בהשאלה.

מדינת ישראל מאפשרת שוויון זכויות יותר משדין גר תושב מחייב

ללא קשר לדין גר תושב כן או לא, מדינת ישראל מאפשרת שוויון זכויות אפילו מעבר למה שדין גר תושב מחייב, שדין גר תושב מחייב אפשרות לחיים בכבוד כפרט במדינה, ואילו לבני המיעוטים כיום נוספת זכות חשובה והיא הזכות לבחור ולהיבחר לכנסת ולממשלה, ואפילו וכאן האבסורד הגדול לחלק מבני המיעוטים יש את "הזכות" לתמוך ולסייע בידי אויבנו ומבקשי רעתנו מיתוך הכנסת והכל בשם הדמוקרטיה וזכות הדיבור והמחאה, כאן האבסורד זועק לשמים.
חוק הלאום בא לעגן את זכותו הדתית של העם היהודי למדינה יהודית מכח ההבטחה האלוקית. ולבני המיעוטים החיים בתוכנו זכות לקיים חיים בכבוד ולהתפרנס אבל עליהם להכיר בכך שזו מדינת העם היהודי ולדאוג ולשמור על שלומה ובטחונה ושגשוגה למענם גם ולמען שלום וביטחון האישי והכלכלי של משפחותיהם וקהילותיהם.

לא למדינת כל אזרחיה

בהפגנת בני המיעוטים בשבוע שעבר נגד חוק הלאום, הונפו דגלי אש"פ ונשמעו קריאות כנגד זכות המדינה היהודית והעם היהודי בארצו ויצא המרצע מן השק, נכון לא כל המפגינים השתתפו לקריאות ויש חלק מהציבור הערבי שהביע התנגדות וחלק אפילו מביעים בגלוי את דעתם שמדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי והם רק רוצים לחיות כאן בשקט ובכבוד ובכל זאת לחלק האחר ולאותו חלק בעמנו המעוניין לקדם אג'נדה של מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה, להם חוק הלאום בא לומר מדינת ישראל הייתה בעבר מדינת הלאום היהודי והיא שבה לאחר 2000 שנות גלות לשוב להיות מדינת הלאום של העם היהודי בארצו.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אגרת הקודש בתניא - פרק יא' - להשכילך בינה פירוש נפלא למשנה "בטל רצונך מפני רצונו"

פרשת עקב - הדתה – למה יש המפחדים כל כך מחינוך לזיקה וקשר למסורת ישראל

פרשת וירא ברית המילה באר שבע – לא מה שחשבתם הרב יעקב דרעי תשע"ט